24 Haziran 2015 Çarşamba

Raspberry-Pi 2 ve ilk deneyimler

Merhabalar degerli arkadaslar
   Bugun sizlere Raspberry-Pi 2 ile baslangicta yasadiklarimi ve kurulum ekranina gelene dek yasadiklarimi paylasacagim
   Oncelikle nasil haberdar oldum ve basladim
 daha onceden ardiuno hep dikkatimi cekmisti ama bi turlu almak ve uzerine kafa yormak icin firsatim olmadi yine bir aksam nette gezinirken . bu sefer onun biraz daha gelismisi Raspberry-Pi  yi gordum sansima da Raspberry-Pi 2 B surumu cikmisti netten bir iki arastirmdan sonra linux isletim sistemi kullanmasi arti gentoo  linux u da desteklemesi ve capimizda hobiler yapmamiza elekronikle hasir nesir olmayi seven ,  beni cezbetmesi ile almaya karar verdim.
      Netten siparis verilebiliyordu ama ben sabredemedim ve perpa avm gidip  B blok 8 kat  no=1101 de ki robotistan dan gidip bi tane Raspberry-Pi 2 ,iki led takimi , birde 5v 2amp adaptorunu aldim . yine perpa dan cikmadan datanet gittim bi tane HDMI i VGA ceviren aparat aldim geldim eve heyecanla
debian whezy nin Raspberry-Pi  gore hazirlanmis  surumunu indirdim sdhc kartima (mikrocd) imaji yazdirdim fisi taktim heyecanla goruntunun gelmesini bekliyorum ama nafile  bir turlu goruntu ekrana gelmiyor
Ne kadar ugrassam da config.txt dosyasiyla defalarca ugrastim bir turlu goruntu alamadim benim vga monitorumden , meger apar topar ve denemeden aldigim hdmi to vga aparati is gormuyormus megersem goruntu aktarmiyor . Bizim cihaz bu konuda secici davraniyor
 neyse sabahi bekledik tekrar perpa elektronik  avm  nin yolunu tuttuk hdmi den vga cevirici aparati datanet den almistim eksik olmasinlar hic sorun cikarmdan hakli olduklari halde urunu bana geri iade ettiler tesekkur babainda adreslerini paylasiyorum PERPA Ticaret Merkezi A Blok  Kat 8 No 846-852
 sonrasinda oradan aparati baska bir yerde bulamadim ve mecidiye koyde ki bilgisayarcilarin oldugu gulbagdaki cennete gittim
   Ben oraya cennet diyorum aradiginiz herseyi orada bulabilirsiniz vel hasil bu arada bana sadece Raspberry-Pi 2 de kullanmak uzere hdmi girisli bir monitor lazimdi cunku aparatla ugradigim husrani tekrar yasamak istemiyordum hdmi girisli monitorleri sorunca min fiyat 375 tl cektiler bana e buda ucuk bir fiyatti bana gore vga aparatini almaya karar verdim ve dolasmaya basladim bir yerde sordum slink in sl-hvs12 modelini denedim goruntuyu aldik ama cok pahaliydi bana gore 48 tl
eger butceniz uygunsa Raspberry-Pi 2 bu modelden goruntu alabiliyor bilginize . dedim dolasmya devam edeyim .

       Oradan da cikip camekaninda gordugum 15 inc monitorun fiyatini sormak amaciyla BORSA BILGISAYAR a girdim iceride ki Alaaddin bey cok cana yakin ilgili ve muhabbeti cok hos bir insan , birde dunya tatlisi bir oglu var cokta yardimci oldu bana hatta wireles bir mouse keyboard seti , satti bana ihtiyacim olmadigi halde kiramadim , kucuk sevimli saticiyi :)
BORSA BILGISAYAR bir tane VGA cevirici aldim , Alaaddin bey inde yardimiyla HDMI den  VGA ceviriciyi denedik.

     Bu arada bize birde tecrube verdi bize Aladdin bey , bu HDMI den VGA ceviricilerin ters  duz cikisi olan varmis yani sizin aldiginizin yonu hdmi den vga ya ise sorun yok ama vga dan hdmi ye dogru ise goruntu alamazsiniz aparatin yonunu bilmeniz gerekiyor o yuzden size tavsiyem denemeden bu  aparati satin almayin.

        Elinde iki tur cevirici vardi biri ses destekli digeri sadece goruntu amacli olandi ikisinden de goruntu almayi basardik fiyatta oldukca makul 30 tl ye sadece goruntu destekli olan HDMI den VGA ceviriciyi  aldim, ama size tavsiyem ses destekli olani alin ben pisman oldum almadigima . 15 inc monutoru de aldim , bir adet usb microsd  adaptoru de aldim, fiyatlar cok makul kendinizi indirim magazasinda  hissedebilirsiniz. burdan Alaaddin bey ve sevimli ogluna cok tesekkurlerimi sunuyorum .
    BORSA BILGISAYAR
 Mecidiye Cad  Imam Feyzullah Sok no=5-7 Mecidiyekoy - ist

   Sonrasinda eve geldim ve Raspberry-Pi 2 su anda harika ve sorunsuz bir sekilde calisiyor
Raspberry-Pi 2 hakkinda ki sorunlarin cozumu ve yaptigim proje detaylari yazilarimin devami gelecek gorusmek dilegiyle

omer saruhan




1 yorum: