26 Kasım 2012 Pazartesi

Gentoo Linux Kurma Maceram

   Uzun bir aradan sonra yine hepinize merhabalar degerli insanoglu yaratilanlarin en sereflileri
simdi anlatacagim hikaye 3 yildir ask la kullandigim gentoo m dan yazdigim ve hala bir askla kullndigim gentoo nun hikyesidir 3 yil olmus ama hala dun gibi hatirlarim bu buyuk askin tanismasini ve kurulumunu
     uzunca arayislarimdan sonra kurmaya karar verdigim ve kuruumu bir efsane gibi buyutulen gentoo linux u kurmaya karar veriyorum once dokumanlari arastiriyorum internetten ve onu wiki tr cikiyor ama o da ne aman allahim kocammman bir yazi hayatta bitmez ve anlasilmasi cok zor ilkkez duydugum kavramlar hepsi boot kernel derleme . X gdm sda hda vs vs :)
     bakiniyorum ve sirf wiki dokumanini yazdirmak icin yazicima kartus bile aliyorum sonuctakurulumu bitirdigin sayfa sayisi 68 evet tam 68 sayfada kurulumu bitiriyosunuz wiki de
    basliyorum cd yazdirma ile ilk once minimal cd i deniyorum ve X ortmi olmadigi icin sonuc kara bir konsol ve sonuc perisan defalarca denemelerime ragmen olmadiysa daha sabit  diski bile formatlayamiyorum ve sonunda bunu wiki sayfasindan yapamayacagimi anliyorum ve basliyorum video arastirmalarima ama oda sonuc vermiyor cunku video izleyerek gentoo linux kuramazsiniz orda ceken sahis bir cok yerini atliyor
   kucuk bir ayrintiyi kacirmak bile acemi bir insan icin kurulumu bastan almak demek
   dedim ki elbet bunu kuculten bir aciklama vardir elbet aramlarima ragmen ve bunu da cw sitesinde buluyorum nihayetinde ve linkinide veriyorum sizlere
         iste size en kolay gentoo linux kurma linki
ve degerli kursat abimin de yardimlariyla basliyorum konsoldan biseyler yapmaya ve en nihayi sonuc artik kendi kullanici adimla konsolu acmayi basariyorum bu ne buyuk sevinctir anlatamam szilere tabi bu sonuca ulasmak icin tam 10 gunumu harcamis bulunmaktayim saka degil gercek cunku konsolun bilene oldugunu bilmeyen bir kullaniciyim nihayetinde
     yarida kesilmeyen kurulumlarmi yeniden oraya gelene kadar sarf edilen cabalarmi dersiniz bir suru mesaket yeniden stageyi ve portageyi indirmek acmak yerlestirmek make.conf u yeniden ayarlamak port snap lari kurmak ve isin en uyuz tarafi kerneli derlemek
    evet yanlis duymadiniz kerneli derlemek gentoo nun bu huyu vardir kernel derlemeyi bilmiyorsaniz gentoo  kurmayi unutun demiyorum :)
  ayni aciklamayi bir yrde okumustum  ``eger kernel dermeyi bilmiyorsaniz gentoo kurmayi denemeyin `` ne kadar yanlis bir cumle cogu kimse kerenl derlemeyi bilmez ama ogrenemez demek de degildir bu
     unutun demiyorum cunku gentoo da bu o kadar da zor degildir eger donanimdan biraz anliyorsaniz ve pc nizin donanimlarini biliyorsaniz cocuk oyuncagidir bu is
    hala konsoldayim ve X ortamini ayal ediyorum hararetle cunku kara ekrandan sikildim artik gercekten
10 gun olmus ve hala beceremiyorum kurulumu tamamlamayi ve bana en buyuk yardimi olan insan #gentoo-tr          irc.freenode.net kanalindaki gagu yu unutmamak lazim o ck degerli bir insandir ve tam bir linux u felsefesiyle yasayan bir insandir acemiliklerime hep sabirla yanasarak bana o kadar yardimi oldu ki anlatamam o degerli insanin yardimlari ile gentoo da x ortamina ulasiyorum once openbox u deniyoruz olmuyor defalarca wget paste :) ve nihayetinde basitm ayarlarla fluxbox u kurmayi basariyorum olleeey x ortamindayim artik yasasinn
   ve x ortami maceram basliyor hic durumuyum xorg.conf u da o zamanki ekran kartim goforce 6100 ile yapmayi basirnca beni daha kimse tutmaz ve hemen benim en cok sevdigim masa ustu yoneticisi hala da kullandigim xfce4  hemen kuruyorum ve benim o buyuk vaz gecilmez dunyam basliyor
      baslangicta bir cok acemi hatalariyla mucadele etmek zorunda kaliyorum ornegin yanlis USE bayraklariyla derlenen sistem ve zamanla arizalar cikarmaya basliyor size taki sizin donanimlariniza ve kullaniz tarziniza hitap eden use bayraklarini bulana kadar
    uzun zamanimi aliyor bunlar ve stabil bir sistemi kurmam bir ayimi aldigini soylesemde oreniyorum ve ustesinden geliyorum
   not gecmeden soylemek istedigim nokta ve ve ozellikle soyluyorum benim o kadar ugrasmamin tek sebebi vardi daha konsolu bilmezdimve konsolda cp yaa cd komutunu bile bilemeyen biri idim kuruluma basladigimda sifir dim yani linux sadece next next lerle kuran bir insan dim :)
    sonuc olarak sunlari soylemek istiyorum gentoo kurmak gorundugu ve anlatildigi kadar zor bisey degildir biraz donanim ve hafif linux mantigini temelini biliyorsniz cocuk oyunagidir
    suan kullandigim sistemi hdd dem bad sektor tamamen kurulum yapilamaz hale getirdigi icin yeni hdd mde ve yeni pc imde kurmak zorunda kaldigimsistemi kurmusum haziranin 8 de kurdugum bir sistem ve suan araliktayizilk gunku sistemden hicc bir farki yok inanin hic bir farki yok aradan gecen 6 ay indows kullansaydim 3 formatim olurdu kesinlikle . bir kere kurarsiniz ve inanin omur byu kullanirsiniz desemsize yeridir
   ki oyle suan hic bir yeni sistem kurmayi aklimdan bile gecirmiyorum o derece ta ki yeni bir pc alana dek :)
bir daha ki yazimda sizlere gentonun farklarini anlatacagim  gerek windoz dan ve diger linux dgitimlarindan
ve inaninki bir sistem ne kadar kullanici dostu ve donanim dostu olabilir o zaman fark edeceksiniz . uc kisisinizdir ve siki sikiya baglisinizdir biririne . gentoo-donanim-kullanici
    sevgilerimle omer saruhan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder